Friday, November 16, 2012

assalamualaikum, sy dahulukan sebagai pembuka bicara..

lame dah sy tak update blog kesayangan saya ni ..banyak jugak citer dah terlepas saya nak share ..maklumkan ..sy ni kan suke bercerita .. hehehehe ..
 alhamdulillah ...sampai ke harini ..sy masih dikurniakan nyawa untuk terus bernafas kat bumi Allah ni..
Hidup .. hidup adalah satu dugaan yang sering bermain dalam kehidupan ..tak bole ngelak... cume bergantung kepada individu tersebut ..apa jenis dugaan yang mereka ni dapat .. kadang-kadang aku ni buta ..buta dalam jalan hidup yang sebenarnya aku tau ke mana arah akan aku tuju ..kenapa??
kesilapan bole membetulkan keadaan dimasa akan datang ..akan tetapi ..masa dan waktu yang perlu ditempuh tu adalah perkara yang amat berat untuk dilalui ..
seringkali aku lupa ..yang ade perkara yang lebih penting yang perlu aku uruskan selain daripada cinta.. aku perlu menulis ..menulis ni adakalanya memberikan aku kesedaran tentang diri sendiri..kalau aku hanya berfikir ..jawapan yang hanya aku peroleh adalah jalan yang buntu ..
Sakitnya hati ni bila dilukai ..hebatnya manusia kerana mampu meneruskan perjalanan hidup walaupun kadang kala hati banyak terluka.,.
SIAPA AKU ? aku ? saya ?
ahhh ! pedulikan ..yang penting ..siapa aku ? mana hilang diri aku yang dulu ..hilang ? hilang dibawa kisah yang lama ? aku tersilap langkah ? aku tersilap pilih ?? kenapa ? aku ni terlalu banyak masalah dengan CINTA ? ape tu cinta ? kenapa aku jadi begini ? kenapa cinta aku tidak hanya untuk yang Satu ? aku lupe tugas aku kat dunia ni ..aku nmpak ada orang yang mampu bimbing aku ..tapi kenape aku tak pilih dia ? banyak hikmah yang Allah sorokkan daripada aku ..

Zulaikha zakaria setahu aku seorang yang periang , banyak cakap suka bercerita , open minded dan tidak selemah ini.. tapi kenapa?? semangat aku makin luntur dari hari ke hari ..aku tak mampu nak teruskan perjalanan hidup aku kalau begini ..Aku dah berjanji bahawa kali ni adalah hamba Allah yang terakhir ..akan aku tanam azam dan akan aku kuatkan semangat untuk memenuhi hasrat aku .. bantulah aku ...diri aku lemah ..takkan ade lagi cinta untuk aku berikan selepas ini selagi aku belum bernikah ...sakit hati bile orang yang kita sayang akhirnya bukan menjadi milik kita yang sah ..
Ya! aku seorang perempuan yang cemburu ..aku cemburu sebab aku sayang ..terlalu negatif ..ya ! aku terlalu negative kerana pengalaman aku yang sebelum ni banyak mengajar aku .. sebab tu aku jadi begini ..siapa aku akan datang adalah kerana apa yang aku lalui semalam ..
Mengerti lah aku ....aku cuma manusia biasa yang perlu di bimbing ...lindungilah aku ..kerana aku mampu menjadi seteruk2 manusia...aku tak mahu semua tu ..jauhi aku ..jauhi aku ..

hurmmm ..
harini aku aku sangat tertekan ..
maaf jika aku update perkara yang merepek ..
ayat berbunga seperti novel ..
ni kisah hati aku ..akan aku coretkan kisah hidup aku ..jika aku berkesempatan ..
niat aku bukan untuk mencari perhatian ..tetapi aku hanya perlu tempat untuk meluahkan perasaan ..
maafkan aku,
jika aku bukan manusia yang sempurna untuk seorang lelaki seperti dia...
maafkan aku ...

( T__T)"

No comments:

Post a Comment