Monday, May 23, 2011

pizza hut fever !!

assalamualaikum..
hye korang..pe kaba..
ak rase agk lame ak x updated blog kan? hahaha...
yelah..time ade mase buat ye dak? xde mase terbengkalai lah die..hehe..
urm..macam korang sume maklum..aku ni tengah cuti sem..huhu..
so cuti2 ni..daripada melepet je kat umah baik lah aku kuar mencari rezeki untuk sesuap nasik..hahaha
ayat nk pilu je an..hahaha..bukan ape...mainan perasaan tu penting bile bercakap ni..hahaha

ape yang korang tengok kat fb aku uh...aku ni keje part time pizza hut..hahaha..well..well...keje pizza ni pun susah gak tau..sape ckp senang...mane ade keje senang dalam dunia ni..kt pizza hut lah aku belaja ape tu 10 moment of truth !!.huh! ..
maklumlah..company tu bukan bapak kite punye kan..jadi kite ni kne la behave n ikut peraturan yang telah disediakan...huhu..mcm kat malaysia..kan ade undang-undang kan...haaa...mm tu la pizza hut and setiap company yang ade kat dunia ni terutame malaysia ni..huhuhuhu... kan.. am i rite?hahaha

pizza hut...bole dikatakan company pertama yang aku betul-betul stay kerja...agak lame lah..tp bile lame cuti sume lupe..hahaha...entah laa..ade niat nk crik kje lain..tp tak tercarik...alih-alih..tu ha diam eh..pizza hut gak melepet..hahaha..xbole lari mane.. ade pepatah mengatakan..takkan putus air yang dicincang betul? hahaha... amboi aku ni..melebih-lebih plak..haha

urm..macam-macam aku da rasa ..pengalaman bekerja aku memang xbanyak la nk dibandingkan orang lain..tp pengalaman yang masing-masing dapat tu tak same kan? hahha... hahaha..kadang-kadang seronok tau...kite bole rase outlet yang kite jage uh...staff die da macam family kite sendiri..haha..mane takknyyyeee... 8 jam setiap hari anda akan diluangkan di pizza hut tercinta...hahah..balik2 da penat  tido...then bgun da lewat...tau-tau nk siap g keje je..haahahaha..penat kan...mcm tu la nk cri wit...wlupun gaji part time xde la banyak na..tp lu nk makan lepas lah..kan...??aku xde la banyak sangat bergambar..maklum lah..fone hilang kan..
 huu~~ T___T ..sket-sket ade lah

ni mase kitorang datang sewel..hha..padahal ade customer..hihi

macam-macam ragam customer yang ade..yang cerewet lah...yang baik hati siap bagi tips...hahaha.. ye lah manusia kan pelbagai..baru menarik ade corak dalam hidupkan...macam tu jugak kat staff pizza hut ni...lain orang lain ragamnye.. =)  sendiri paham lah..hahaahaha..kadang-kadang ade yang bole kite pecaye ade jugak yang tak...conclusion..pandai-pandai pilih... saudare sendiri pun kite tak bape bole 100% pecaye ni kan plak orang luar yang kite baru nak kenal kan.. ( yang lame tu lain cter lah kan) ..huhu

ni antara yang ade persamaan ngan aku kat tempat aku keje uh..hahaha...antaranya ..as u can see lah kan...haaha


ni aku ngn fazida ..same tempat campus n tempat kje ngn aku...same-same carik makan..haaha

ni plak aku ngn syada and aina...syada same name campus tp lain cawangan..
aina plak ..junior time skolah dulu..haha


ni time closing ..hahaha..xde kje...ni lah...minggu-minggu terakhirkan..hhaha :D



ni keje aku yang tak de keje..haha...saje nk tukar name lagi =)


saje nak comercialkan name aku macam tu...hahaha..korang jangan jeles ye..hahahaha..urm ..minggu-minggu last ni ade lah kan... 22 mei 2011 ..pizza hut kami menghadapi keadaan yang sangat mengimikkan..hahaha.. summer splash ....1st time aku tengok pizza yang dalam shoping complex tu banjir..haahaha.. tak ke pelik bunyi eh tu..haha... tp harap maaf xde gambar yang diperuntukkan..hIhihih : D

tetibe teringat kat pepatah yang telah dirosakkan dak-dak ni ..haha.. ia berbunyi ...
HIDUP SEGAN, MATI NAK GRAND..
hahaha..bende lah ...haha
walau pun keje kat pizza kami ni warge pizza sengkek je...hahahaha.. 

pastu mase bekerja..ade je masalah personal yang aku kne hadapi...tapi alhamdulillah..kawan-kawan saya sedia membantu...urm...xde la saya keseorangan sangat ..and ade jugak lah pemberi nasihat walaupun sekadar menyedapkan hati =) but im okay ..even sometimes im not okay ...haha
panjang plak berceloteh...cukup lah ye =)

 ni tibe-tibe saya kene pakai bende alah uh..saya sapu je lah..haha..
smart tak ??..haha

ni aku malas nk rotate..nasib korang lah ..haha


akhir kate daripada saya 
maaf lau ade typing error ye..xperasan..haha..and korang 
TERIME KASIH SUDI MEN 'VIEW ' AND MEMBACA BLOG SAYA ! =D

nti lau ade wit lebih and free makan la PIZZA HUT..haha
datang la makan pizza hut.. sedap..sampai menjilat jari ..hahaha..
k daa korang =)


*fightforloveforever*





No comments:

Post a Comment