Thursday, June 9, 2011

sabar itu indah =)

assalamualaikum korang =)
lame gler ak xupdated blog..bkn ape..
xsmpat..busy manjang..pastu kadang-kadang free..
mood tu xsampai nak tulis ..hahaha...
macam-macam la sekarang kan?hurm..ade je masalah yang kadang-kadang kite sendiri xsangke..
manusia, byk ragamnye..kadang-kadang kite xbole nak bace pun sikap manusia walaupun dah lame kenal...huh!
cakap pasal macam- macam aku ade citer yang nk story kat korang ni.. =)
almaklum la..lame xbercerita kan ?hehe

urm macam ni..as korang sume tau ..ak ni ngah menghadapi dugaan(sedih)..hehe =p
tp time-time macam ni la kadang-kadang ade kesedaran dan bende baru kite akan belaja
tapi p pe nk wat ..tu sume dugaan kan? huu~~
xpe..sabar..
susah lau nk berkomunikasi ngn orang yang xbole ade komunikasi yang baik ni..huhu
ape ak merepek ni..ahh~~ xkiralah tu sume.. tp pe ak nk cter..mase  ak ngh sakit-sakit ati ni..
ak ade terbace la kat satu majalah ilmiah ni.. name die 'solusi' hehe..tau x? penah dgr x? hehe...die ckp..
sabar itu indah .. ^___^
betul ke ape yang die cakap uh.. so ak pun tertarik la nk bace..memandangkan ak perlu nasihat-nasihat yang macam tu ..hehe

ade die cakap..kite ni walau mcmne, pe pun berlaku kite pun kne bersabar ..sebab sabar tu pahale die banyak ..sume tu ujian dan dugaan ALLAH nk bg kat umat die.. pastu die ade ckp lg ALLAH xkan bagi seseorang tu musibah melainkan die tau yang orang tu mampu nk hadapi bende tu .. insyaallah..( hehehe...baik plak kan?) xpe..aku ni multi..ak lau bole jadi sume,macam-macam watak ..(wlupun ak xde la baik sgt ) ^___^ 
orang yang menganiayai orang lain akan dapat balasan die nanti..wlupun sekarang xdapat tp xpe..tgu je.. what goes around comes around kan? ^___^
setiap perbuatan kite ni kadang-kadang akan berbalik semula..xkne dekat kite...mybe family kite satu ari nti..so..tunggu...same goes to me...ak xde nk tuju kat sape-sape..ni pun peringatan untuk diri sendiri.. =)

ak de la terjumpe kat internet kan...search-search ternampak plak..hehehe..bace lah =)



1) Doa untuk mereka yang berhadapan dengan Musibah
Innalillahi wa inna ilaihi rajiu’un. Allahumma jurni fi musibati wakhluf li khaira minha
“Sesungguhnya kami milik Allah, kepada-Nya kami akan kembali. Ya ALLAH berilah pahala kepadaku dan gantilah untukku dengan yang lebih baik daripada musibahku”~Riwayat Muslim~
2) Doa memohon agar kita menjadi hamba-Nya yang sentiasa redha.
“Ya ALLAH, Jadikanlah aku hamba-Mu yang sentiasa redha dengan qada’-Mu, berkatilah aku setiap apa yang telah Kau takdirkan ke atas aku sehingga aku tidak suka meminta dipercepatkan apa yang Kau takdirkan lambat untukku dan melambatkan apa yang telah Kau percepatkan untukku.
haaa..tu satu...pastu ni aku ade jumpe kate semangat jugak la kot ..hee
‘biarkanlah hari-hari berlalu, lapangkanlah jiwamu apabila menerima keputusan qada’ dan qadar, jangan bosan bersabar apabila ditimpa musibah kerana di dunia ini tiada derita yang abadi’. (Imam Syafi’i)

urm..baguskan? sentap ak kejap bace..hhuhuu..tapi xpe ..ak pun xde la pandai sangat  hal-hal ni tp aku bace..so ak gtau pe yang ak rase nk share ..hehee.. insyaallah berguna nanti =p

okay lah tu je la kot yang ak nk share wat mase skang ni...hehehe.. ^____^ '
t lau ade cter .aku story ag ok? hehe

ape yang penting..hehe.. ''kite kene pentingkan diri kite sendiri lu baru nak pikir pasaan orang lain'' ..(pesanan kawan-kawan 2011) ..hehe..hah! ade kawan baik aku ni penah cakap, yang aku ingat la kan .. die pesan kat aku yang ''orang yang betul-betul jumpe jodoh die..ALLAH akan butekan die daripade nampak kecacatan kat pasangan die''..insyaallah kalau BERSABAR.. and bagi aku ..rasenye..xkisah la kecacatan tu fizikal or rohani die.. kan..? sume bende bole selesai kalau kite bole bertolak ansur and berbincang .. thanks friends..i luv my friends..


                                                          __ smilealwaysforyourentirelife__

                                                                          ^___________^
                                                                           

2 comments: